Overskrift er Danmarks bedste monitoreringstjeneste til sociale medier, som monitorerer online samtaler. Det svarer lidt til de gamle presseklip-tjenester, hvor det var muligt at modtage en bunke af avisartikler, der omtaler en virksomheds interesser.
Med de sociale medier er det blevet relevant at kunne monitorere omtaler af egne brands, omtale af konkurrenter eller centralt placerede politikeres udtalelser om et givent domæne, men..
Hvorfor bruge en monitoreringstjeneste til sociale medier?
Overskrifts Overblik aggregerer dagligt godt 100.000 danske tweets, Facebook-opdateringer, blogindlæg, Instagram-billeder og online debat-indlæg. De destilleres af kundernes egne søgetermer og leveres i morgenmails, let-tilgængelige brugerinterfaces og som SMS-alarmer, hvis aktiviteten omkring en given interesse pludselig skulle stige.
Fokus for opgaven var og er, at styrke virksomhedens beslutningsgrundlag, ved f.eks. at kunne afsætte kommunikationsressourcer i god tid, når der er brug for dem. Med monitorering af online og sociale medier, kan du imødese sager, der kan udvikle sig i en uheldig retning, som du gerne vil påvirke. Mere end 80 danske virksomheder har valgt at bruge denne monitoreringstjeneste til sociale medier – dels for at blive klogere på egne kunder, men også for at se hvordan konkurrenten bevæger sig i markedet.
Søgetjenesten kan prøves gratis i 14 dage, hvis du skriver dig op her.
Jens Ulrik Lange er partner i Overskrift, og primær udvikler af aggregeringsmotoren, brugeroplevelsen og de øvrige tekniske services i produktet.